4.17.2012

LEICA M9

Astazi este prima zi din restul vietii mele ca si fotograf.
Am stiut asta din momentul in care am tinut in maini noua mea camera LEICA M9.

Am visat mult timp la aceasta camera iar astazi mi-am indeplinit acest vis !
Nu este in niciun caz vorba despre un moft, este vorba despre ani de studiu, nenumarate reviewuri citite, sute de fotografii realizate cu ea, discutii pe forumuri, controverse, intelegerea acelui "leica look" si nu in ultimul rand stransul banilor necesari pentru a o cumpara.

Este posibil sa fie anuntata noua Leica M10 in curand? Da. Conteaza? Pentru mine NU.
Este ca atunci cand iti doresti un Porsche 911 clasic si nu esti afectat de lansarea unui super Porsche Panamera.

Personal, pur si simplu am fost fascinat de aceasta camera prima oara cand am vazut-o...
Poate credeti sau nu, dar aceasta Leica M9 vine la pachet cu inspiratie si dorinta de a realiza fotografii cat mai bune. Este vorba despre acel indemn psihic de a-ti depasi conditia si viziunea.
Si asta este un lucru senzational in ceea ce priveste Leica.

Feelingul pe care ti-l da aceasta camera este fermecator. E ca si cum ai conduce 20 de ani un VW Golf 2 si intr-o zi te trezesti la volanul unui Ferrari. Personal am condus ambele masini. Si scopul primar este acelasi: sa te deplasezi din punctul A in punctul B insa felul in care simti timpul necesar acelei deplasari e factorul cheie.
Nu ma apuc sa tin teorii despre asta acum penru ca oricum e greu de inteles acel "feeling" fara a-l trai pe propria piele. La fel cum merg cu cea mai mare placere cu orice masina, la fel voi folosi cu aceeasi placere mai departe DSLRuri, camere mirorrless, lomo si bine inteles iubitul meu iPhone.

Sustin mai departe ca o fotografie buna este realizata de om si nu de aparat, acum vorbeam doar despre placerea personala a fotografului atunci cand realizeaza o fotografie. Si la acest capitol Leica exceleaza.

Nu cunosc personal multi fotografi romani utilizatori de Leica dar sunt convins ca exista si ma gandesc in acest sens sa pun bazele unei comunitati de "romanian Leica shooters". Stiu deja o un fotograf pasionat extrem de Leica in persoana domnului Cosmin Bumbut (www.bumbutz.ro) si i-am admirat mereu viziunea si daruirea pentru arta vizuala.

Voi incepe curand sa postez fotografii realizate cu noua mea camera si chiar daca aceasta achizitie nu imi va aduce un contract cu Magnum, bucuria unor aprecieri sincere venite din partea unor oameni obisnuiti va fi mereu motivatoare pentru mine.

Vali BARBULESCU


No comments:

Post a Comment