12.29.2012

CATE CEVA DESPRE INSTAGRAM

Am intentionat sa scriu cateva randuri despre INSTAGRAM in momentul in care s-a nascut controversa despre termenii si conditiile de utilizare. Din lipsa de timp am amanat acest lucru. Pana azi.

So, incep prin a marturisi ca: IMI PLACE INSTAGRAM !

Imi place ca reprezinta o modalitate FACILA si RAPIDA de share pentru fotografii.
Imi place ca pot urmari oamani interesanti si pot vedea locuri fantastice.
Imi place pentru ca se poate obtine un feedback instant.

Initial a fost lansata aceasta platforma pentru utilizatorii de iPhone. Si tot initial se dorea un continut format EXCLUSIV din imagini realizate/editate cu ajutorul unui iPhone. 
La scurt timp insa fenomenul IG a explodat si a devenit MAINSTREAM. Cu bune si cu rele.
Dintre cele rele in mod clar ma agasau "self" urile facute in baie eventual si in chiloti... Pe scurt, pitiponceala si cocalareala. Si nu, nu e un fenomen specific romanilor. Oriunde in lume exista aceste categorii sociale. Dintre cele bune, alaturi de alti fotografi profesionisti worldwide, am intuit potentialul de PLATFORMA DE PROMOVARE si implicit am inceput sa uploadam si fotografi realizate cu DSLR ul sau orice alta camera. Teste, editoriale, street, personal work... etc. Simultan, nu am abandonat conceptul de IPHONEOGRAPHY si am continuat sa uploadam pe IG si imagini realizate si editate exclusiv cu iPhone ul. Apoi platforma a fost implementata si pentru utilizatorii de ANDROID. Implicit au aparut si mai multe imagini fara nicio conotatie artistica. Dar au fost acceptati si acestia din urma si in acelasi timp IG a devenit si mai popular.
Recent, dupa ce a fost cumparat de FaceBook, Instagramul si-a schimbat politica de termeni si conditii, incercand sa isi atribuie dreptul de a folosi imaginile utilizatorilor in scopuri comerciale fara nicio compensatie financiara. In acel moment (destul de) multi utilizatori s-au simtit lezati si au parasit platforma. Adevaratii IGERS au ramas insa. Si asta pentru ca au inteles de la bun inceput mecanismul. Nu doresti ca imaginile tale sa fie "furate", nu le uploadezi. Si in plus, cine ar folosi acele imagini la o rezolutie infima? Este o psihoza in masa pe un fond paranoic total nefondat.

Pentru mine e simplu: folosesc IG pentru promovare. Asemenea FaceBook sau Twitter. Uploadez ce mi se pare interesant sau ce anume am nevoie sa fie cunoscut de catre public. Nu voi uploada niciodata o imagine pe care intentionez sa O VAND sau care nu imi apartine. Au fost 0,1% exceptii cand am suit in interes personal anumite imagini "luate" fara niciun drept de pe "net" (eg: o poza cu globul pamantesc vazut din spatiu). In rest 90% dintre fotografiile de pe contul meu sunt realizate/editate exclusiv pe iPhone, intregirea procentuala fiind realizata de imagini prin care imi promovez activitatea de FOTOGRAF. Nu blamez utilizatorii care ma "lezeaza vizual" atunci cand uploadeaza ceva de un KITSCH extrem sau cand violeaza compozitia unei fotografii in format 4:3 sau 3:2 urcand-o pe IG la proportia nativa luand nastere astfel acele imagini cu "margini NEGRE". Exista zeci de softuri pentru a evita acest fenomen insa pe oameni nu ii intereseaza. De ce? Pentru ca NU INTELEG. Dar, Instagram este pentru TOATA LUMEA. Si intr-un fel, e mai frumos asa. Am optiunea de a da sau nu FOLLOW unui user. 

Cred ca in general oamenii ar trebui sa incerce sa INTELEAGA niste lucruri simple referitor la... orice. Inclusiv acest fenomen numit INSTAGRAM.

Va invit sa imi dati FOLLOW pe contul meu (@valibarbulescu) si sa faceti parte din universul meu VIZUAL. 

Cheers,

V.

No comments:

Post a Comment